تصویر مرتبط


نتیجه تصویری برای سخنرانی رهبر طرح ولایت


1ـ در دیدار با شورای عالی سیاستگذاری طرح ولایت 20/6/75
 
کار بنیانی و مبارک

    واقعاً این کار «آموزش‌های اندیشه اسلامی» جزء کارهای بنیانی است، خیلی کارهای خوب داریم ولی بعضی کارهای خوب بنیان‌سازی است.

    کار خیلی مهمی است و مبارک است ان‌شاءالله.

 
پیوند با مسایل روز

    اگر می‌خواهید برنامه‌هایتان به کلی از خسته‌کنندگی در آید با ید آمیزشی با مسایل حاضر پیدا کند، اگر صرفاً درسی و کتابی و علمی باشد شوق را از بین می‌برد.

 
شوق‌آور و اثر گذار

    اگر به روز بودن به خصوص جنبه مبارزه در آن باشد. یعنی این که با چه جبهه‌ای روبرو هستیم000 و چه کسانی سود می‌برند این شوق‌آور است و خسته کننده نخواهد بود. وقتی این روح مشخص شد و حرکت‌ جهادی اشکار شد خیلی اثر می‌گذارد.



 
2ـ بخشی از سخنان مقام معظم رهبری 25/9/77
 
عمق بخشیدن به اندیشه بلند انقلاب

    برای تداوم راه انقلاب، برای عمق بخشیدن به فکر انقلاب و به این اندیشه بلند و بزرگ بسیج بشوید.

 
تعمیق اعتقاد و ایمان

    اعتقاد و ایمان را در دل‌های خودتان و در دل‌های دیگران عمیق کنید.

 
تقویت ارتباط با خداوند، تأمل در منابع دینی

    ارتباطتان را با خدا روز به روز قوی‌تر و در منابع دینی تأمل کنید.


 
3ـ بخشی از سخنان مقام معظم رهبری 13/6/78
 
اهمیت آگاهی مبانی فرهنگ اسلامی

    این معرفت‌ها‌، این آگاهی‌ها، آشنایی با مبانی دین و مبانی فرهنگ محکم و استوار دینی چیز خیلی عظیمی است.

 
فراگیر شدن طرح ولایت

    به نظر من این طرح بایستی فراگیر بشود.

 
 
افزایش سرمایه‌گذاری برای طرح ولایت

    این طرح‌ها آن‌قدر مفید و خوب و سازنده است که هر چه درباره آن سرمایه‌گذاری بشود به نظر من زیاد نیست.

 
شناخت راه و هدف، قدرت تحلیل پیدا کردن، تشخیص وظیفه

    تفکر فلسفی اسلام و فهم درست از مبانی اسلامی کاری می‌کند که انسان در هر لحظه از لحظات احساس می‌کند که در کجای راه و به سمت کدام هدف حرکت می‌کند، قدرت تحلیل برای حوادث پیدا می‌کند و وظیفه خودش را  در هر شرایطی تشخیص می‌دهد.

 
اثربخش؛ نتیجه و ثمره عالی داشتن

    امیدوارم ان‌شاءالله این کار «آموزش‌های اندیشه اسلامی» در حد عالی نتایج وثمرات خودش را به بار بیاورد.

 
تداوم آموزش‌های اندیشه اسلامی

    شما جوانان عزیز، هم پسرها و هم دخترها، هم دانشجویان و هم دانش‌آموزان، این آگاهیهایی را که به دست آوردید، معلوماتی که کسب کردید و کتاب‌هایی را که فرا گرفتید استمرار ببخشید. رابطه خود را با این مرکز ادامه بدهید.

 
توسعه پیدا کردن به صورت خوب و قوی

    ان‌شاءالله این کار«آموزش‌های اندیشه اسلامی» هم باید روز به روز به همین صورت قوی و خوب توسعه پیدا بکند.

 
استقبال کردن مسوولان فرهنگی از طرح آموزش های اندیشه اسلامی

    کسانی که دست‌اندرکار مسایل فرهنگی هستند مغتنم بشمارند، قدر بداند و از آن استقبال بکنند.

 
نشر فرهنگ اسلامی

    شما هم ان‌شاءالله هر کدامتان در محیط خودتان مثل چراغی فروزان مایه هدایت دیگران بشوید و دیگران را با افکار عالیه اسلامی آشنا کنید.

 
4ـ‌ بخشی از سخنان رهبری 10/6/79
آمیزه‌ای از علم و ایمان، تفکر و عاطفه

    آنچه من را به این اجتماع، به این برنامه، به این اردو و به این مجموعه علمی، آموزشی و فرهنگی دلبسته و معتقد می‌کند این است که در اینجا آمیزه‌ای از علم و ایمان، از تفکر و عاطفه مشاهده می‌شود. عزیزان من! فکر، پایه اول است؛ توأم کردن فکر با عمل بر طبق آن اندیشه پایه دوم است.

 
اثرگذاری در محیط دانشگاه، انتقال اندیشه اسلامی در میان دانشجویان

    در محیط دانشگاه سعی کنید بر اثرگذاری، به آنچه فراگرفته اکتفا نکنید.

    سعی کنید آن را منعکس و منتقل کنید در محیط دانشگاه‌ دل‌ها و فکرهای زیادی هستند که می‌توان آنها را با شعاع  این معارف منور کرد. سعی دشمن این است که جوان‌ها از این معارف دور بمانند.

    شما سعی کنید این افکار را ببرید به میان محافل جوان، محافل دانشجویی. دل‌ها پاک، نورانی و پذیرنده.

 
برخوردبرادرانه با مخاطبان، چگونگی موضع‌گیری در برابر دشمن

    من به شما پدرانه عرض می‌کنم عزیزان من! با مخاطبان خودتان برخورد براردرانه بکنید، هر که هستند؛ حساب آنجایی که یک دشمنی می‌آید به میدان و انسان وظیفه دارد با او برخورد کند در جای خود جداست، آنجا و آن موقعیت و آن زمان را هم همیشه باید مسؤولین معیّن کنند اینها وابسته به تشخیص های شخصی نمی تواند باشد آنها موارد استثنایی است.

    در محیط دانشگاه، در محیط خانواده در محیط کار علمی، در محیط تحقیقی«ادع الی سبیل ربک بالحکمة والموعظه و جادلهم بالتّی هی احسن» با مجادله به نحو صحیح، با بیان حکمت‌آموز، با زبان نرم، با رفتار و اخلاق خوش ]برخورد کنید[.

 
توجه به دو امر مهم؛ هوشیاری و ابزار صحیح تأثیرگذار

    دو چیز باید در کنار هم باشد، یک، تصمیم قاطع و جدی و هوشیارانه برای مقابله با ترفندهای دشمن، دوم به کارگیری ابزار صحیح و اثرگذار که بهانه‌ای به دست دشمن ندهد، تا بتواند یک عده افراد غافل و بی‌خبر را گمراه کند.

 
5ـ‌ بخشی از سخنان مقام معظم رهبری 6/6/80
حرکت جهانی اسلام نیازمند جوانان مؤمن و آگاه

    امروز هم حرکت عظیم جهانی اسلام به همین روحیه پرنشاط، به همین انگیزه مواج، به همین دل های نورانی و البته همراه با فکر منطقی و مستدل اسلامی و معرفت صحیح دینی نیازمند است و ما این را داریم. انقلاب ما را هم جوان‌ها پیروز کردند، جنگ را هم جوان ها اداره کردند کشور را هم باید جوان ها پیش ببرند این انقلاب را هم باید جوان‌‌ها پیش ببرند این انقلاب را هم جوان‌ها باید به ثمر برسانند.

 
دوره آموزش اندیشه اسلامی؛ سرمایه‌ای ارزشمند

    این دوره‌‌ای که شما گذراندید، دوره معارف و آگاهی‌های دینی و اسلامی یکی از کارهای بسیار با ارزش و یکی از سرمایه‌هایی است که در جامعه ما بحمدالله فراهم شده است.

    هر کدام از شما به خودی خود و به تتهایی یک سرمایه‌اید. عزیزان من! این سرمایه را حفظ کنید.

 
آمادگی روحی و فکری

    شما جوان ها هم که امروز تحصیل می‌کنید، درس می‌خوانید خودتان را آماده کنید000 در وجود خودتان باید آن روح ملکوتی که با انوار الهی متلألئ شده با انوار معنویت و معرفت و ضمناً با توکل به خدا استحکام پیدا کرده در مقابل وسوسه‌ها تسلیم نمی‌شود، و در مقابل تهدید‌ها عقب‌نشینی نمی‌کند، در مقابل مانع‌ها احساس ناامیدی نمی‌کند، این جور باید خودتان را تربیت کنید. خودتان را آماده کنید برای آن چنان کارهای بزرگی.

    عزیزان من! خودتان را برای حرکت بسیار خوش عاقبت و خوش فرجام از لحاظ روحی و از لحاظ فکری هر دو آماده کنید.

 
تقویت فکر با بهره‌گیری از صاحب‌نظران

    فکر خود را با آموختن، با اندیشیدن، با مراجعه به صاحب‌نظران، با استفاده از اساتید خبره و مجرب تقویت کنید.

 
ارتباط با خدا و تدبر در قرآن راه صفای جان

    روح و جان خود را با ارتباط با خدا، با ذکر با تدبر در قرآن، با توسل به ذیل عنایت پروردگار صفا بدهید و این روشنی را در او حفظ کنید.

 
6 ـ بخشی از سخنان مقام معظم رهبری 17/5/81
 
طرح ولایت؛ خدمتی بسیار با ارزش
بهره‌مندی هرچه گسترده‌تر و عمیق‌تر جوانان از سرچشمه‌های معرفت

    ان‌شاءالله خداوند به ایشان(آیت‌الله مصباح) و دیگر دست‌اندرکاران توفیق ادامه این خدمات بسیار با ارزش عنایت کند و وسیله بهره‌مندی هر چه گسترده‌تر و عمیق‌تر جوانان را از این سرچشمه های معرفت فراهم کند.

 
توجه به جنبه کاربردی معرفت‌آموزی

    باید توجه داشته باشیم که معرفت آموزی در خلأ بدون توجه به وظیفه‌ای که این معرفت بر دوش انسان می‌گذارد چندان کارساز نیست. معرفت مقدمه عمل است.

 
شناخت راه درست و حرکت به سمت هدف

    چیزی می‌آموزیم تا صراط مستقیم را بشناسیم در آن قدم بگذاریم در آن پای بفشاریم و به سمت هد‌ف‌های آن پیش برویم.

 
اعتماد به نفس در پیمودن راه از آثار معرفت دینی و عمل صالح

    معرفت دینی وقتی با توجه به عمل صالحی که دنبال آن است، به جوان به خصوص جوان دانشجو و دانش آموز آموخته شد، این معرفت باید بتواند جوان را مسلح کند مجهز کند، اعتماد به نفس را برای پیمودن راه بسیار مهم و دشواری که در پیش‌روی نسل امروز ماست، به او بدهد.

 
معرفت و ترسیم راه روشن آینده

    امروز معرفت شما و آگاهی شما باید آن چنان راه را در مقابل شما روشن کند که بتوانید کارهای بسیار بزرگی را که در این دهه و دهه بعد بر دوش شما جوانان است انجام دهید.

 
توجه به جنبه اثربخش آموزش‌ها

    این دانایی که شما به دست می‌آورید با این آشنایی‌ها و معرفت اندوزی‌ها باید در محیط پیرامونی شما، چه محیط درس و تحصیل چه محیط کار و چه محیط خانواده تأثیر بگذارد.

 
مجهز شدن به موضع تهاجمی

    یک جوانی که با معرفت درست اسلامی مجهز است همتش این نیست که فقط شبهه‌ها را بر طرف کند. یعنی ]فقط[ موضع دفاعی ندارد؛ موضع یک جوان آگاه دارای اعتماد به نفس از لحاظ منطق و ابزار منطقی و فکری تهاجمی است.

 
جهت پیدا کردن و رونق گرفتن فعالیت سیاسی و فرهنگی
بر پایه معرفت آموزی
فعالیت سیاسی و فرهنگی دانشجو و دانش‌اموز بایستی به برکت این معرفت آموزی‌ها جهت پیدا کند و رونق بگیرد دانشجو و دانش‌آموز بداند که حالا باید چه کار کند و چه فعالیتی انجام دهد.
 
اکتفا نکردن به رفع شبهه

    البته در یک چنین موضعی دفع شبهه‌ها و رفع آنها یک کار سهل و آسان خواهد بود اما هدف فقط این نیست که بنشینیم و منتظر باشیم یک شبهه‌ای به طرف ما پرتاب کنند ما هم دنبال علاج بگردیم و شبهه را بر طرف کنیم.

 
توجه به شور و عشق برخاسته از احساس مسؤولیت

    در کنار معرفت‌آموزی آن شور و عشق ناشی از احساس مسؤولیت لازم است. آن شور و عشقی که یک انسان آگاه و با معرفت را بی‌تاب میکند و به سمت مأموریت صحیح خود و پیمودن صراط مستقیم به حرکت در می‌آورد.

    از این شور، توجه و عشق به مأموریت و مسؤولیت غافل نشود.

 
آگاهی و تعهد لازمه حرکت

    اگر بخواهیم این سرمایه دانایی، معرفت، آگاهی و شناخت به کار بیفتد و در خدمت هدف‌‌های والا قرار بگیرد باید با همان شور و احساس مسؤولیت همراه بشود. این دو بال می‌تواند انسان را پرواز بدهد و به اوج برساند.

 
ملاک پیدا کردن در فعالیت‌های سیاسی بر پایه معرفت اسلامی

    این معرفت‌ها باید ملاک فعالیت سیاسی را هم به دست شما بدهد در یک جامعه زنده همه موظف به تلاش سیاسی هستند. تلاش سیاسی غیر از سیاست‌زدگی است غیر از سیاست بازی است.

تلاش سیاسی یعنی آگاه شدن از جریان کنونی جامعه و خطراتی که آن را تهدید می‌کند و مشخص کردن جبهه دوست و جبهه دشمن و گرفتن موضع مناسب در مقابل آنها. این، آن فهم سیاسی است که برای همه لازم است و به دنبال آن تلاش هم است. این باید با ملاک‌های ناشی از همین معرفت اسلامی باشد. اگر این ملاک‌ها در دست یک فعال سیاسی نباشد جبهه‌ها را اشتباه می‌کند جبهه حق و باطل را با هم مخلوط می‌کند ازهم تمیز نمی‌دهد.
 
وظیفه بزرگ پرچمداری از عدالت و معنویت

    شما جوان‌ها با سلاح معرفت با آگاهی‌ای که به دست می‌آورید بایستی بتوانید این پرچم(عدالت، آزادی و معنویت بر پایه اسلام) را برافراشته نگه دارید. خیلی وظیفه سنگین و بزرگی است.

 
معرفت اسلامی راهنمای عمل صالح

    این معرفت  که شما می‌آموزید باید شما را در میدان عمل، عمل صالح راهنمایی کند و کمک کند و شما را با ذخیره با ارزشی از ایمان، امید و عزم راسخ وارد این میدان کند؛ احساس مسؤولیت کنند جوان‌ها.

 
تلاش و حرکت برخاسته ازدانایی

    شما باید فعال باشید...توصیه من این است که حرکت منطقی، متین عالمانه و برخاسته از دانایی باشد با حرکت‌های تند و جنجالی به خصوص در محیط دانشگاه بنده اصلاً موافق نیستم، موفق هم نمی‌دانم این جور حرکات را.

حرکت باید برخاسته از منطق منتها دارای روح تحرک، پیشرفت و تهاجم، نه ردّ و موضع تدافعی باشد. این وظیفه‌ای است که بر عهده جوانان عزیز ما هست. و من می‌دانم و برایم روشن است که به فضل پروردگار جوان‌های ما این وظیفه را به بهترین وجه انجام خواهند داد.


7ـ بخشی از سخنان مقام معظم رهبری 13/6/82
رسالت طرح ولایت از با ارزش‌ترین کارها

    این طور طرح هایی که شما جوانها در آن وارد هستند که مبتکر این کار هم حضرت آقای مصباح دامت برکاته هستند000 جزء با ارزش‌ترین کارهاست که جوان‌ها را با ایمان راستین و عمیق بار بیاورد و ایمان آنها را با معرفت و روشن‌بینی همراه کند و ارزش‌ این کارها به همین است.

 
تأثیرگذاری جوانان از نظر ایمان، فکر و انگیزه در محیط خود

    شما جوان‌های عزیز در هر محیطی که هستید باید اثرگذار باشید یعنی بایستی محیط را تحت تأثیر ایمان، فکر، انگیزه خودتان قرار دهید نگذارید عکس این عمل انجام شود.

    شما جوان‌ها در هر محیطی که هستید سعی کنید اثر بگذارید تا آنها(دشمنان) نتوانند با این وسایل و ابزارها تأثیر بگذارند.

 
صفا، صداقت، عزم و همت و کار علمی،
استفاده از روش‌های مؤثر روز در کار علمی

    در مقابل تلاشی که دشمن می‌کند صفا، صداقت، عزم، همت و البته کار علمی از سوی کسانی که اهل کار علمی هستند مورد انتظار و توقع است که از شیوه‌ها و روش‌های مؤثر روز استفاده کند.

 
تقویت معرفت دینی و تعمیق ایمان

    هر چه می‌توانید عزیزان من، جوانان مؤمن، پسرها و دخترها، خودتان را از لحاظ ایمانی. علمی و معرفتی بسازید.

    ایمانتان، علمتان، تلاش علمی‌تان و هم معرفتتان را تقویت کنید. آگاهی و معرفت دینی که آن ایمانتان عمق معرفتی داشته باشد با شناخت و آگاهی و روشن‌بینی همان چیزی که در یک چنین مجموعه‌ها و تلاش‌های فرهنگی کاملاً قابل تحقق است.

 
تقویت حرکت جوانانه مؤمنانه در کشور

    هر چه می توانید خودتان را در این بخش‌ها تقویت کنید و بعد ان‌شاءالله اثر بگذارید بر روی محیط خودتان هر جا که هستید در دانشگاه بیرون دانشگاه؛ محیط ‌های خودتان را تحت تأثیر قرار بدهید. و حرکت جوانانه مؤمنانه را ان‌شاءالله در این کشور تقویت کنید.


رهبر انقلاب بیش از 40 سال است که #بازگشت_فوری ما به مباحث بنیادین را مطالبه می کنند...
زمان بازگشت هنوز فردا نرسیده؟!

 دانلود سخنرانی رهبری

 

از طریق این لینک، وارد کانال طرح ولایت طلاب اصفهان شوید و از سخنان علما و بزرگان و مطالب مهم آن    بهره مند شوید...