سید احمد هاشمی-راهبرد های انتخاباتی و نکات کلیدی

استاد هاشمی در سخنرانی که در دانشگاه قزوین انجام دادند، مطالب بسیار مهمی را در رابطه با انتخابات و وظیفه جوانان حزب اللهی بیان فرمودند.

از جمله سرتیتر های بیان شده توسط استاد:

  • اهمیت انتخابات برای جوانان
  • جریان های شرکت کننده در انتخابات
  • راهبرد سه گانه جریان سازش برای پیروزی در انتخابات
  • راهبرد واحد جریان انقلابی
  • ارزیابی راهبرد های جریان سازش و انقلابی
  • وظایف جوانان انقلابی در زمان انتخابات
  • تحلیل های مهم در رابطه با مسائل منطقه

 توضیحات در ادامه مطلب...

حجت الاسلام سید احمد هاشمی-طرح ولایت

دریافت فایل صوتی

حجم: 34 مگابایت

دریافت

استاد هاشمی در سخنرانی که در دانشگاه قزوین انجام دادند، مطالب بسیار مهمی را در رابطه با انتخابات و وظیفه جوانان حزب اللهی بیان فرمودند.

از جمله سرتیتر های بیان شده توسط استاد:

  • اهمیت انتخابات برای جوانان
  • جریان های شرکت کننده در انتخابات
  • راهبرد سه گانه جریان سازش برای پیروزی در انتخابات
  • راهبرد واحد جریان انقلابی
  • ارزیابی راهبرد های جریان سازش و انقلابی
  • وظایف جوانان انقلابی در زمان انتخابات
  • تحلیل های مهم در رابطه با مسائل منطقه

خلاصه ای مطالب تبیین شده توسط حجت الاسلام و المسلمین در دانشگاه قزوین

1-     اگر بخواهیم در یک نگاه کلی به انسان در باره او قضاوت کنیم، باید بگوییم انسان معجونی است از تمام موجودات جهان خلقت که خودش با اعمال اختیاری خویش حقیقت مستور در جسم مادی خود را تعیین میکند؛ اما انسان در همان ابتدای نوزادی خویش، به تعبیری لطیف حیوانی بالفعل و انسانی بالقوه است.

اما این سوال پیش می آید که چه چیزی نوزاد را از حیوانیت خارج و به انسانیت داخل میکند؟

در جواب باید گفت که تنها قوه ای که انسان را انسان میکند، قوه تعقل می باشد که در مقابل آن قوه تخیل میباشد و کسی که قوه تخیل خود را تحت هدایت عقل خود قرارا داده باشد، به کرامت انسانی نائل شده است.

فلذا در اسلام کودک و دیوانه را که قوه عاقله ندارند یا بسیار ضعیف است، مکلف نمی دانند.

بلافاصله بعد از آنکه عقل بر تخیل فائق آید، جنگ میان غریزه و عقل شروع میشود و مومن واقعی آن خواهد بود که عقل خود را در برابر طاغعوت های نفسانی پیروز کند.

بر همین مبناست که در روایات آمده است:« قِوَامُ الْمَرْءِ عَقْلُهُ و لا دین لمن لا عقل له»بحار ج 1 ص 94.

همانگونه که در درون خودمان باید عقل بر شهوت غالب گردد، در هر جامعه ای هم باید عقل را بر شهوت جامعه چیره کرد؛ البته که نباید این این افراد را از جامعه حذف کرد همانگونه که شهوت با غالب شدن عقل از بین نمیرود؛ بلکه فقط با عقل کنترل میشود.

2-     امروز وظیفه ماست که با رای خود عقل را بر سر کار بیاوریم و و شهوت های جامعه را بعنوان مجری های آن انتخاب کنیم و بدانیم که سه نهادی که بسیار در مردم اثر میگذارند، مجلس و شورای شهر و شورای شهر میباشد؛ زیرا مستقیما با اقتصاد و سبک زندگی مردم مرتبط هستند و دو نهاد آخر را در در همین دوره باید اصلاح کنیم و بعد از آن هم باید مجلس را اصلاح کنیم تا نظام اسلامی دچار مشکل نشود.

با نگاهی گذرا به تاریخ صدر اسلام و با توجه به حدیثی که پیغمبر اسلام به امیر المومنین وعده دادند، امیر المومنین در زمان حکومت خود با سه گروه در مقابل خودش مواجه خواهد شد: قاسطین و مارقین و ناکثین.(معانی الاخبار ج2 ص 23)امروزهم در جامعه اسلامی خود سه جریان فعال در حال جنگ نرم و کار کردن بر روی فکر جوانان حزب اللهی هستند و تا زمانی که از این سه جریان نگذریم نمی شود.

باید اول این سه فکر را بشناسیم تا در حکومت های اسلامی در مقابل آنها استقامت کنیم.

هر یک از معاویه و طلحه و زبیر و خوارج در تاریخ اسلام نماینده یکی از این سه جریان هستند و ظاهرا این مانع امتحانی است برای مومنین تا خود را در برابر آنها محکم کنند تا آماده حکومت جهانی شویم.

  • اولین جریان موجود در کشور سازشکار خائن است که به انقلاب اعتماد ندارد و قصد استحاله اسلام را دارند و نماینده آن معاویه است.این جریان از سایر جریان ها خطرناک تر است و لذا امیر المومنین فقط با همین جریان جنگ ابتدایی کرد ولی درمورد سایر جریان ها شروع جنگ ابتدایی با آنها بود.
  • دومین جریان موجود در کشور اهل سازش با دشمن نیست اما درکنار محبت به انقلاب و اسلام، به دنیا هم علاقه دارند و در کنار انقلاب دوست دارند چیزی مانند حقوق نجومی هم داشته باشد.نماینده  این جریان طلحه و زبیر هستند و ما باید بدانیم که این افراد با معاویه فرق میکنند.

از میان آنها انقلابی بیرون نمی آید اگرچه نباید آنها را حذف کرد.

  • سومین جریان فعال در کشور جریان مریوط به خوارج است.این سه جریان تفاوت اساسی با دو جریان دارند و آن تفوت در این است که در عین حالی که محبت فراوانی به امیرالمونین دارند و حتی در ظاهر و در سابقه خود، زیبا جلوه می دهند، ولی در اصل مسئله که ولایت باشد مشکل دارند. کارشان به جایی میرسد که در مقابل امام خود شمشیر می کشند اگرچه انقلابی هستند.

3-     راهبرد های انتخاباتی جناح سازش کار خائن سه چیز است:

اول امنیت که با تهدید نا امنی در کشور درحال جمع کردن رای میباشند که البته مطمئنا این راهبرد باطل است؛همانطور که در هسته ما سیمان ریخته شد، در موشک های ما نیز سیمان ریخته خواهد شد.

دوم اقتصاد که یکی از حساس ترین نقطه های تحریک مردم است که البته خود همین افراد اذعان کردند که این اشتباهات اقتصادی از سوی این افراد تا سال های متمادی قابل جبران نخواهد بود.

سوم ولنگاری فرهنگی که مقام معظم رهبری هم در روز میلاد حضرت زهرا(س) برابر برخی از مواضع آن صحبت کردند که البته برخی از مردم به سمت این راهبرد گرایش زیادی دارند.

 

با توجه به اینکه در این ایام شبهات خیلی بزرگی از نظام و انقلاب رو دشمنان و منافقین در ذهن جوانان حزب اللهی ما وارد کردن، بعنوان یک وظیفه مهم از شما درخواست دارم این صوت در «کانال استاد هاشمی »رو در گروه ها و کانال هاتون نشر بدید به این امید که تونسته باشیم قدم کوچکی در راستای تحقق اهداف انقلاب برداشته باشیم ان شاءالله

 

کانال استاد هاشمی:

@seyed_ahmad_hashemii